Köpvillkor

Beställning
Beställningar kan göras antingen via vår webbshop eller via e-post på info@crevoice.se
eller per telefon.+46(0)49031113. En bekräftelse på beställningen skickas ut till angiven e-postadress. Skulle du inte få någon bekräftelse så måste du höra av dig till oss. För att göra en beställning måste man vara 18 år alternativt ha målsmans godkännande. Har du gjort en beställning av misstag så måste du kontakta oss omedelbart.

Betalningsvillkor
Betalning av varor sker mot postförskott/Alternativt mot faktura, betalningsvillkor 20 dagar. Vid leverans mot postförskott löser kunden ut paketet på postkontoret alternativt direkt från transportören.
• Betalning med kreditkort.
Du kan välja att betala online med ditt Visa eller Mastercard/Eurocard. Du får då en avi i brevlådan som du löser ut ditt paket från på avin angett uthämtningsställe för Posten. Det tillkommer ingen extra avgift om du betalar med ditt kreditkort. Du kan endast beställa mot din folkbokföringsadress om du väljer att betala med ditt kreditkort. Vi förbehåller oss rätten för att undersöka att den adress du beställt till är din folkbokföringsadress, om den inte är rätt förbehåller vi oss rätten att häva ditt köp. Vid genomförande av köp på sajten reserveras köpesumman på ditt kort/bankkonto. I det fall ditt kort är kopplat till ett bankkonto kan detta visas olika på kontoutdrag beroende på hur din bank valt att presentera reservationen.

Priser
Alla priser anges inklusive svensk moms för närvarande 25 %. Momsregistrerade företag i Europa betalar ingen moms. Till Norge gäller särskilda tullregler (Importtull)

Leveranstid
Normal leveranstid är 1-5 dagar beroende på var i landet man bor. Till övriga Europa normalt 3-8 dagar,vissa avvikelser kan förekomma.

Leveranssätt

Alla produkter levereras från vårt eget lager. Detta sker med hjälp av Posten Företagspaket eller Postpaket, Postpaket hämtar du själv på postkontoret eller postens partner under normala öppettider. Observera att vid postförskott så måste paketet lösas ut.

Fraktkostnader
Vi har olika fraktkostnader som alla är baserade på Postens taxa och är beroende på varans vikt och storlek.

Öppet Köp
Vi har alltid 14 dagars öppet köp/returrätt! Produkterna måste returneras i originalförpackning och får ej vara skadade. Kvitto eller kopia på faktura måste alltid medsändas. Kunden betalar alltid returfrakten. Returer som skickas mot efterkrav/postförskott löses ej ut. För att köpet ska hävas måste varan vara oss tillhanda inom dessa 14 dagar.

Outlösta paket
Outlösta paket debiteras med 400:-. Kostnaden faktureras i efterskott. Sker inte betalning inom utsatt tid så vidarebefordras alltid kraven till inkasso, inga undantag görs!

Garanti
Vi har om inget annat anges 12 mån garanti mot material- eller fabrikationsfel på våra produkter. För att garantin ska gälla så måste produkterna ha hanterats på normalt sätt och inte utsatts för påfrestningar utöver det vanliga.

Vid slarv eller felaktig hantering så gäller inga garantier. Garantin gäller inte heller vid åsknedslag eller liknande väderpåverkan. Faktura/Kvitto på betald vara gäller som garantisedel. Vid garanti- och andra serviceärenden betalar kunden alltid frakten till service och vi eller serviceverkstaden står för frakten ut till kunden.

Reservation

Vi reserverar oss mot felaktigheter i prislista och innehåll på webbsidan.

Nordiska Kunder
Vi levererar till kunder i hela Europa. Det är dock speciella regler som gäller vid leveranser till andra länder än Sverige.

Vid beställning till Norge tillkommer en tullavgift om 250kr.